صفحه اصلي > مقالات > آموزش ترفندهای جذب بازدید کننده

آموزش ترفندهای جذب بازدید کننده


6-04-1397, 10:28. نويسنده: Elmina

۴. اینفوگرافیک

اینفوگرافیک می‌تواند مردم را ترغیب کند از محصول شما استفاده کنند زیرا این ابزار به طور همزمان، تخصص شما و سلیقه‌ی زیبایی‌شناسی‌تان را به آنها نشان می‌دهد. بصری‌سازی، همواره ابزاری قدرتمند بوده است و محتواهای بصری به شدت قابلیت انتشار در شبکه‌های اجتماعی را دارند. آدام برکلر، مدیر وبسایتVisual.ly، چند توصیه برای تهیه اینفوگرافیک دارد:

  • موضوع خوبی انتخاب کنید

موضوعی انتخاب‌ کنید که هوشمندانه، هیجان‌انگیز و ارزشمند باشد یا اینکه به دلایلی دیگر اهمیت پیدا کرده باشد. هر موضوعی انتخاب می‌کنید، حواس‌تان باشد کسل‌کننده و نامربوط از آب درنیاید.

  • داده‌های درست را به دست بیاورید

گاهی، افراد فرض را بر این می‌گذارند که مجبورند خودشان داده‌ها را تولید کنند، اما اغلب یک جستجوی ساده‌ی گوگل مجموعه دیتاهای زیادی را در دسترس‌تان قرار می‌دهد که از قبل آماده شده‌اند.

  • داده‌ها را تجزیه و تحلیل کنید

داده‌هایی را که در اختیار دارید با روحیه‌ی پرسشگری یک روزنامه‌نگار بررسی کنید. داده‌ها را برای اینکه نیاز و مشکل شما را رفع کنند، تغییر ندهید.

  • یک داستان بسازید

یک جلسه‌ی طوفان فکری بگذارید و دریابید که این داده‌ها چه داستانی برای گفتن دارند. باید اعداد را به یک داستانی منسجم و قابل قبول تبدیل کنید، نه اینکه صرفاً آنها را به عنوان مجموعه‌ای از حقایق به کاربران ارائه دهید.

  • یک مفهوم برای طراحی داشته باشید

حالا وقت آن است که روش‌های تعریف داستان خود به صورت بصری را مشخص کنید.

  • طرح خود را اصلاح و بهینه‌سازی کنید

حسابی طرح‌ را بالا و پایین کنید و مطمئن شوید که همه چیز در نهایت کیفیت قرار دارد تا بتواند توجه عمومی را جلب کند.

  • اینفوگرافیک را منتشر کنید

می‌توانید اینفوگرافی را با استفاده از خود مخاطبانتان (نظیر لیست ایمیل، شبکه‌های اجتماعی و ...) منتشر کنید یا اینکه از سرویس‌هایی مثل Visual.ly یا فروشگاه‌های ایرانی اینفوگرافیک استفاده کنید که بستری برای جستجوی اینفوگرافی است.

برای مثال وبسایت Everlane چند اینفوگرافیک بحث‌برانگیز منتشر کرد که در حد و اندازه‌های خودشان، طوفانی به راه انداختند. اینفوگرافیک آنها قیمت‌هایی را نشان می‌داد که فروشگاه‌های لباس روی قیمت تی‌شرت‌ها می‌کشیدند و به مشتری می‌فروختند. از آنجا که Everlane هم تیشرت‌هایی با همان کیفیت اما با قیمتی پایین‌تر می‌فروخت، سخت نیست که حدس بزنیم این اینفوگرافیک، چه تاثیر مثبتی در جذب بازدیدکننده‌های هدف به سمت این فروشگاه داشته است.

 

۵. وبینار

دنیای آفلاین برای خودش سمینارها را دارد و دنیای آنلاین هم وبینارها را! وبینار را به دلایل زیر می‌توان مجرایی بسیار موفق برای جذب بازدیدکننده‌های جدید دانست:

  • وبینارها معمولاً به صورت زنده پخش می‌شوند. بنابراین، مردم مجبورند تماشای آنها را در برنامه‌ی زمانی خود بگنجانند و آنها را به عنوان یک رویداد در نظر بگیرند. یک ویدیوی یوتیوب را می‌توانیم هر زمان که دلمان خواست مشاهده کنیم، اما مردم برای تماشای وبینار باید در آن «حاضر شوند». وقتی چیزی در برنامه روزانه‌ی مردم قرار گیرد، معمولاً آن را جدی می‌گیرند و اطلاعات به دست آمده از وبینار را نیز با جدیت بیشتری به ذهن می‌سپارند.
  • وبینارها معمولاً برای تعداد شرکت‌کنندگان محدودیت دارند و این کمبود جا باعث می‌شود مردم احساس کنند که محتوای وبینار انحصاری و بسیار مهم است. اگر در ذهن مردم مهم جلوه کنید، احتمال اینکه در قیف رشد شما به سمت نقطه‌ی مقصد حرکت کنند، بیشتر خواهد بود.
  • وبینارها معمولاً امکان تعامل را بین مخاطب و برگزارکننده ایجاد می‌کنند و اگر کسی با شما تعاملی داشته باشد. این یعنی پیوند و ارتباطی با شما و محصولتان برقرار کرده است که باعث می‌شود در ادامه نسبت به محصول شما اقدامی انجام دهد.
  • وبینارها به افراد آموزش می‌دهند. وبینار هرچه ارزش آموزشی بیشتری داشته باشد، بازدیدکننده‌های بیشتری را به روش‌های گوناگون برای شما به ارمغان خواهد آورد.
  • می‌توانید وبینار را با یک کد تخفیف برای محصولتان به پایان برسانید و به این ترتیب ترافیک بیشتری به سمت سایت‌تان روانه کنید.
  • می‌توانید وبینار را با همکاری و همراهی شرکتی دیگر برگزار کنید تا از مخاطبان آنها هم سود ببرید و در مورد محصول خود به آنها نیز اطلاع‌رسانی کنید.

وب‌سایت Unbounce که در زمینه‌ی صفحات فرود برای کمپین‌های اینترنتی فعالیت می‌کند، وبینارهایی با عنوان Unwebinar برگزار می‌کند. در تصویر زیر، یکی از این وبینارها را می‌بینید که با همراهی جوآنا ویب،کپی‌رایتر معروف و بنیانگذار وبسایت Copyhackers.com برگزار شده است تا این سرویس بتواند از تخصص و مخاطبان این شخص حداکثر استفاده را ببرد.

 

۶. کنفرانس

کنفرانس‌ها، شاید از نظر یک هکر رشد روش چندان مناسبی برای جذب ترافیک نباشند، اما این برداشت به این خاطر به ذهن شما رسیده است که به اندازه‌ی کافی خلاقانه به کنفرانس‌ها نگاه نمی‌کنید. یک کنفرانس می‌تواند چند بازدیدکننده دیگر را به سمت شما بکشاند، اما نه تعداد خیلی زیادی را!

از طرفی میزان آماده‌سازی لازم برای انجام یک کنفرانس خیلی زیاد است. با این حال، برگزاری کنفرانس منافع و اثرات جانبی مثبتی به همراه دارند که می‌توان از آنها برای جذب بازدیدکننده استفاده کرد.

پاورپوینت

اگر قرار است در یک کنفرانس، ارائه‌ای داشته باشید، حتماً یک فایل ارائه با استفاده از پاورپوینت یا سایر ابزارهای مربوطه تهیه کرده‌اید. این فایل را می‌توانید در وبسایت‌هایی مثل SlideShare.net آپلود کنید. به این ترتیب، چیزی از ارائه‌ی خود دارید که می‌توان به راحتی آن را به اشتراک گذاشت. همین موضوع، افراد جدیدی را به سمت محصول شما خواهد آورد.

 

SlideShare به نوعی یک شبکه اجتماعی محسوب می‌شود. بنابراین با انتشار ارائه‌ی خود در این شبکه، بر روی یک شبکه‌ی اجتماعی جدید هم سرمایه‌گذاری می‌کنید.

ویدیو/صوت

بسیاری از کنفرانس‌ها، ارائه‌ی شما را ضبط می‌کنند. این امر به شما امکان می‌دهد نسخه‌ی ضبط شده‌ی ارائه خود را در وبلاگ یا آپارات به اشتراک بگذارید یا حتی آن را در قسمت امضای ایمیل خود قرار دهید یا در خبرنامه‌های ایمیلی‌تان جایی برای آن در نظر بگیرید.

علاوه بر این مزایای جانبی‌ِ ارائه‌های کنفرانسی، این دو نکته را هم فراموش نکنید:

ریتوییت‌های لحظه‌ای

یک بار در کنفرانسی ارائه داشتم و صحبت خودم را اینگونه به پایان بردم که از مخاطبان خواستم آخرین توییت اکانت من را ریتوییت کنند و در ازای آن، برای خرید محصولِ من تخفیفی دریافت کنند. به این ترتیب در چند ثانیه، یک طوفان ریتوییت کوچک را در شبکه اجتماعی توییتر به راه انداختم.

اقناع

چرا استیو جابز کنفرانس‌های اپل را شخصاً انجام می‌داد؟ زیرا ارائه، ابزاری قدرتمند است. اگر قدرت سخنوری دارید و می‌توانید مخاطبان را کنترل کنید، بدانید که گاهی فقط چند لحظه حضور روی صحنه‌ی یک کنفرانس می‌تواند چندین منبع ترافیک برای محصولتان ایجاد کند. به خاطر داشته باشید که هکرهای رشد، افرادی هم راست‌مغز و هم چپ‌مغز هستند. یعنی هم بسیار اهل تجزیه و تحلیل و منطق هستند و هم اهل جسارت و خلاقیت و ابتکار. گاهی اوقات، بازگشت سرمایه‌ حضور در کنفرانس‌ها چندان واضح نیست، اما این به معنای آن نیست که اصلاً بازگشت سرمایه‌ای وجود ندارد.

رند فیشکین، مدیر وب‌سایت دیجیتال‌مارکتینگ Moz، بیش از ۱۲۰ فایل ارائه را در اکانت Slideshare خود آپلود کرده است. این فایل‌ها، صدها هزاربار مشاهده شده‌اند که این آمار باعث ایجاد بازدیدکننده‌های بیشماری برای محصول او یعنی Moz شده است.

 

۷. سئو یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجوگر

تمام تاکتیک های کششی جذب بازدیدکننده که تا به اینجا معرفی کرده‌ایم، از نظر سئو بسیار معتبر و شگفت‌انگیز عمل می‌کنند زیرا با تولید محتوا در فرمت‌ها و انواع گوناگون (وبلاگ، پادکست، ای‌بوک، مقالات آموزشی، راهنماها، اینفوگرافی، وبینارها، فایل‌های ارائه، ویدیو/صوت ارائه‌ها) موتورهای جستجو درمی‌یابند که شما در زمینه‌ی فعالیت خود منبعی موثق و دارای اعتبار هستید و در برخی کلمات کلیدی جایگاه بالاتری به شما می‌دهند. با این حال، دو نوع رویکرد به سئو وجود دارد که من آنها را استراتژی محتوایی و استراتژی کدنویسی می‌نامم.

رویکرد محتوایی به سئو

با تولید محتوا، حتی اگر هیچ چیزی از نحوه‌ی کار سئو بلد نباشید، باز هم در واقع دارید وضعیت سئوی خود را بهبود می‌دهید. پس اگر صرفاً به تولید محتوا ادامه دهید، باز هم دارید از مفهوم سئو به نفع خود استفاده می‌کنید، حتی اگر بلد نباشید که یک الگوریتم چیست.

رویکرد کدنویسی به سئو

اما کارهای دیگری هم هست که می‌توانید در سطح کدنویسی انجام دهید تا استراتژی سئوی خود را به شدت قدرتمند کنید. مثلاً آیا لینک‌های شما با کلمات کلیدی‌تان بهینه‌سازی شده‌اند؟ آیا تگ‌های H1 به درستی برچسب خورده‌اند؟ آیا از تگ‌های Schema.org برای برخی از انواع خاص محتواهایتان استفاده کرده‌اید؟ آیا نقشه‌ سایت‌ شما به‌روز است؟ 

وبسایت آموزش آنلاین Udemy اخیراً متن ویدیوهای ‌آموزشی خود را فقط به خاطر بهبود سئو تهیه کرده است. از آنجا که تهیه این ویدیوها، معمولاً هزینه‌بر است، بنابراین بحث سئو برای این وب‌سایت بسیار اهمیت دارد. آنها می‌خواهند بخشی از این متن‌ها را به رایگان در اختیار کاربران بگذارند و به این ترتیب به سئوی وب‌سایت خود کمک کنند.

 

۸. شبکه‌های اجتماعی

یکی از روش‌های کسب ترافیک در دهانه‌ی قیف رشد، استفاده از شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر، فیسبوک و ... است. متاسفانه، آنقدر روش‌های اسپم برای جذب ترافیک از شبکه‌های اجتماعی زیاد است که تصمیم گرفتم اول چند نکته را که نباید انجام دهید، معرفی کنم.

  • در شبکه‌های اجتماعی اگر نمی‌خواهید واقعاً رابطه‌ای با مردم داشته‌ باشید، آنها را صرفاً به خاطر جلب توجه‌شان فالو و آنفالو نکنید.
  • به هیچ وجه فالوئر نخرید. این فالوئرها بازار هدف شما نیستند. آنها نمی‌توانند پیام شما را تکثیر کنند. خریدن فالوئر فقط دور ریختن پولتان است
  • برای مردم مزاحمت ایجاد نکنید. از خودتان بپرسید اگر جای آنها بودید، دوست داشتید چه پیام و نوتیفیکیشنی از جانب شرکتی مانند خودتان را دریافت کنید.

حالا به چند نکته‌ای می‌پردازیم که به شما کمک می‌کنند در قسمت بالایی قیف هک رشد، با استفاده از شبکه‌های اجتماعی بازدیدکننده جذب کنید:

  • با اشخاصی تعامل کنید که ممکن است واقعاً از محصول شما استفاده کنند. در واقع، جمعیت هدف خود را به خوبی بشناسید.
  • هر جا که می‌توانید، ارزش ارائه دهید. به سوالات کاربران پاسخ دهید، به آنها توصیه‌های مفید کنید و به هر نحوی که می‌توانید به آنها کمک کنید. به عبارت دیگر فقط از آنها توجه نگیرید، چیزی به آنها بدهید.
  • مرکز و منبعی از محتواهای جالب باشید، خواه خودتان آنها را تولید کرده باشید خواه دیگران. اگر بتوانید به عنوان دستچین‌کننده و گردآورنده‌ی محتواهای جذاب یا به طور خلاصه به عنوان محتواگُزین، خود را به مردم بشناسانید، آنها هم به پست‌ها و توییت‌های شما توجه بیشتری نشان خواهند داد زیرا سابقه محتواهای شما در ذهنشان مثبت است (حتی اگر هیچ‌یک از آن محتواها را خود شما تولید نکرده باشید).
  • حضور در شبکه‌های اجتماعی مثل یک مسابقه‌ی مارتن است، نه دوی سرعت! این شبکه‌ها معمولاً در کوتاه‌مدت بازده زیادی به شما نمی‌دهند. در واقع، باید تعداد فالوئرها و تعداد لایک‌های خود را زیاد هم مهم در نظر نگیرید. حتی اگر شخصی با ۱۰۰ هزار فالوئر شما را ریتوئیت کند، احتمالاً ترافیک جدید چندانی به دست نخواهید آورد، مگر اینکه جمعیت هدف شما و جمعیت فالوئرهای آن شخص، کاملاً با هم منطبق باشد (اما حتی در چنین حالتی هم شک دارم که اتفاق ویژه‌ای رخ دهد).
  • شبکه‌های اجتماعی بیش از هر چیز دیگری، ابزاری برای پشتیبانی از مشتریان هستند و جالب است بدانید که پشتیبانی و ارائه خدمات مطلوب به مشتریان می‌تواند ابزار فوق‌العاده‌ای برای جذب ترافیک باشد. وقتی مردم در شبکه‌های اجتماعی، شاهد پشتیبانی عالی شما از مشتریان‌تان باشند، بیش از پیش تمایل خواهند داشت که خودشان نیز محصولات شما را امتحان کنند.
  • از شبکه‌های اجتماعی برای تکثیر و تشدید پیام و محتوایی که در تاکتیک‌های شماره ۱ تا ۸ تولید کرده‌اید، استفاده کنید. رسانه‌های اجتماعی، در کنار سایر تاکتیک‌ها نتیجه‌ی بسیار بهتری به بار می‌آورند.
  • مثل هر کار دیگری، اینجا هم خلاقیت کلید ایجاد فرصت‌های تازه است. برای مثال شرکت Skittles که تولیدکننده آبنبات است، برای یک روز، کل صفحه اصلی وب‌سایت خود را به یک فید توییتر تبدیل کرد که در آن جستجوی کلمه Skittles در توئیتر و نتایج آن نمایش داده می‌شد. روزی که این طرح را پیاده کردند، تعداد زیادی منشن در توئیتر به دست آورند و کل اینترنت به این طرح خلاقانه‌ی آنها واکنش نشان داد.

۹. برگزاری مسابقه

مسابقات، روشی فوق‌العاده برای جذب ترافیک جدید به محصولتان هستند. بسیاری از افراد اصلاً نمی‌دانند برگزاری مسابقات چه تاثیری بر ترافیک ورودی به وبسایت دارد. آیا تا به حال اسم AppSumo را شنیده‌اید؟‌ می‌خواهید بدانید آنها چطور لیست ایمیل‌های خود را به بیش از ۷۰۰ هزار عدد رساندند؟‌ با برگزاری مسابقه!

اسم AirBNB را که دیگر حتما شنیده‌اید؟ می‌خواهید بدانید آنها اخیراً برای جذب ترافیک جدید به وب‌سایت‌شان چه کردند؟ یک مسابقه راه انداختند. مسابقات برای شرکت‌های کوچک (و همینطور شرکت‌های بزرگ) بسیار کارآمد هستند. در ادامه، چندین نکته می‌گوییم که هنگام برگزاری یک مسابقه باید مدنظر داشته باشید:

  • جوایزی به مخاطب بدهید که برای او معنا و ارزش داشته باشد. هر مسابقه‌ای نباید یک آیفون یا آیپد به مخاطب بدهد! باید چیزی بدهید که نشانی از شما و کسب‌و‌کارتان داشته باشد. به عنوان مثال اگر شما شرکت جاباما (فعال در زمینه اقامت و هتل) هستید، باید یک هفته اسکان رایگان جایزه بدهید. اهمیت این مطلب در این است که اگر دارید در ازای شرکت در مسابقه، آدرس ایمیل شرکت‌کنندگان را دریافت می‌کنید، طبیعتاً نمی‌خواهید بعد از پایان مسابقه لیست ایمیل شما به جای افرادی که ربط و علاقه‌ای به خدمات شما دارند، مملو از کسانی باشد که دنبال یک آیفون بوده‌اند! در واقع، مسابقه باید کمک کند تا جمعیت هدف‌تان را جذب کنید نه هر جمعیتی را! اهدای یک آیفون و ترغیب مردم به ثبت‌نام در مسابقه‌ به خاطر آن، باعث می‌شود در آینده برای جابه‌جا کردن این افراد در طول قیف رشدِ خود به مشکل بربخورید.
  • تجربه عرضه کنید، نه فقط کالا و خدمات. به نظرتان افراد چه چیزی بیشتر در ذهنشان می‌ماند؟ یک آیفون یا یک سفر به مقصدی خاطره‌انگیز برای دیدن گروه موسیقی مورد علاقه‌شان؟ شاید ارزش مالی این دو جایزه تقریبا یکسان باشد، اما تاثیر آنها به شدت با هم متفاوت است. به عنوان مثال اگر شما شرکت تاکسی آنلاین اسنپ هستید، جایزه‌ی مسابقه شما می‌تواند سفر درون‌شهری با یک ستاره‌ سینما در یک خودروی لوکس اسنپ باشد. در این حالت است که علاوه بر جنبه‌ی مادی جایزه، درکنار آن، یک تجربه شگفت‌اگیز نیز برای فرد برنده ایجاد خواهید کرد.
  • دست کم برای سه رتبه‌ی اول جایزه در نظر بگیرید. مردم دوست دارند احساس کنند که شانس برنده شدن دارند و اگر تنها یک جایزه‌ی بزرگ در نظر بگیرید، ممکن است اصلاً با مسابقه‌ی شما همراه نشوند.
  • بر اساس فعالیت و مشارکتی که کاربران در روند مسابقه دارند، شانس بیشتری به آنها بدهید. مثلاً برای وارد کردن آدرس ایمیل‌شان یک شانس برنده شدن بدهید، برای معرفی دوستان‌شان به شما شانس برنده شدنشان را دو برابر کنید و سپس برای ریتوییت کردن مسابقه، شانس آنها را سه برابر کنید. حتماً متوجه شده‌اید که منظورم چیست. باید به کاربران کمک کنید شانس برنده شدن خود را افزایش دهند و این کار را می‌توانند از طریق بزرگتر کردن لیست ایمیل شما و ترویج هر چه بیشترِ محصولتان انجام دهند.
  • مسابقه را در مدت زمانی برگزار کنید که به اندازه کافی طولانی باشد تا بتواند توجه و شرکت‌کننده جلب کند. مثلاً مدت برگزاری را یک ماه در نظر بگیرید. اگر این مدت کمتر از یک ماه باشد، ممکن است تعداد ورودی کاربران به مسابقه در نهایت بازده و نتیجه‌ای که می‌خواهید را به بار نیاورد.
  • وقتی برنده مسابقه را اعلام می‌کنید حسابی سروصدا و هیجان به پا کنید و از این موقعیت به عنوان رویدادی بهره ببرید که در فضای آنلاین توجهات را جلب کند و شاید حتی بتواند ترافیک ایجاد کند.

AppSumo، پلتفرم فروش روزانه‌ی تخفیف‌دار اپلیکیشن و خدمات آنلاین، هنوز هم مسابقاتی برگزار می‌کند. آنها در طی این سال‌ها روشی پیدا کردند که جواب داده است. بنابراین چرا باید آن را کنار بگذارند؟‌ به عکس زیر دقت کنید که جایزه‌ی در نظر گرفته شده برای مسابقه چقدر ارزش تجربی دارد:

 

به عنوان یک مثالِ ایرانی می‌توانیم از جشنواره‌ها و مسابقاتی یاد کنیم که وبسایت‌هایی مثل علی‌بابا، اسنپ‌فود، چیلیوری یا دیجی‌کالا برگزار می‌کنند. تصویر زیر از جشنواره بیگ‌بلیت وبسایت علی‌بابا گرفته شده است که در سال 95 از ۱۰ بهمن تا ۲۰ اسفند برگزار شد. جایزه نهایی این جشنواره یک هواپیمای دربست! به صورت رفت و برگشت بود که فرد برنده می‌توانست ۸۰ نفر دیگر را نیز با خود همراه کند.

این شاید مرتبط‌ترین جایزه برای کسب‌و‌کاری شبیه به علی‌بابا باشد. اما اگر قرار بود آنها کمی ناشیانه‌تر عمل کنند، احتمالاً با پول هنگفت اجاره‌ی یک هواپیما تعداد بسیار زیادی آیفون و آیپد و پلی‌استیشن جایزه می‌دادند که اگرچه می‌توانست افراد زیادی را جذب کند، اما بعید بود آن افراد اشخاصی باشند که بعداً هم بخواهند از خدمات علی‌بابا استفاده کنند.

در ضمن اقدام هوشمندانه‌ی دیگر آنها این بود که شرط ورود به مسابقه را خرید بلیت از وب‌سایتشان گذاشته بودند. این یعنی تمام شرکت‌کنندگان در مسابقه، به نوعی کاربر و جمعیت هدف این وب‌سایت محسوب می‌شدند. البته می‌توان یک ایراد جزئی هم به این جشنواره گرفت و آن کم بودن تعداد جوایز بود. آنها می‌توانستند علاوه بر جایزه فوق‌العاده‌ای که در نظر گرفته بودند مثلاً ۱۰ یا ۲۰ بلیط رفت و برگشت رایگان به یک جزیره تفریحی مثل کیش هم در سبد جوایز خود بگنجانند و به این ترتیب، تعداد برنده‌های خوش‌شانس را به شدت افزایش دهند.

 


جشنواره‌ی بیگ‌بلیت وب‌سایت علی‌بابا و جایزه‌ی منحصرب‌فرد آن که کاملاً با زمینه‌ی کاری این شرکت همخوانی دارد

 

اما علی‌بابایی‌ها نگذاشتند داستان جشنواره و جایزه عجیب‌و‌غریبشان به همینجا ختم شود. همانطور که بالاتر گفتیم، باید از مراسم اهدای جایزه هم یک اتفاق بسازید و با آن سروصدا راه بیندازید. وب‌سایت علی‌بابا هم همین کار را کرد. آنها مراسم قرعه‌کشی را از قبل اطلاع‌رسانی کردند و این رویداد را در حساب اینستاگرام خود به صورت زنده پخش کردند تا


بازگشت