صفحه اصلي > مقالات > 6 کاری که افراد موفق هنگام شروع روز کاری انجام می دهند

6 کاری که افراد موفق هنگام شروع روز کاری انجام می دهند


17-04-1399, 15:21. نويسنده: Elmina

درآمد باران : باوجود آنکه بسیاری از کارهای ما ، بصورت تکراری ، انجام میشوند ، ولی شاید ندانیم که همین امور روزمره و تکراری ، چگونه می توانند تاثیر بسیار مثبت و بسزایی در سپری کردن یک روز کاری را داشته باشند . این مساله ، فقط مختص شاغلین نیست و همه افراد را در بر می گیرد .

 

آموزش کارهایی که در ابتدای روز باید انجام دهیم

 

1 - به همکاران خود سلام کنید 

نحوه عملکرد شما در محیط کاری ، و داشتن وجدان کاری و انجام امور مربوطه ، به نحو عالی ، بسیار مهم است ولی به همان میزان ، برقراری ارتباط با سایر افراد و اطرافیانتان ، تعین کننده نحوه گذران روز کاری شما و لذت بردن و یا لذت نبردن از یک روز کاری و اینکه یک روز کاری کسل کننده داشته باشید و یا با انرژی و لذت ، امور کاری را انجام دهید ، اهمیت دارد . 

لازم نیست تمامی افرادی که با آنها در محیط کاری تعامل دارید ، حتما صمیمی ترین دوست شما باشد . فقط کافی است با افرادی که حداقل ، 40 ساعت و یا بیشتر ، در یک هفته و درمحیط کاری ، با آنها سر و کار دارید و آنها را می بینید ، ارتباط برقرار نمایید . این ارتباط ، از همان دقایق اولیه روز کاری شما ، میتواند فقط با گفتن سلام و احوال پرسی ، با روی گشاده و لبخند و پر انرژی انجام شود . امور کاری را انجام دهید ولی چند دقیقه کوتاه ، در میان ساعت کاری ، بارئیس ، کارمندان ، هم اطاقی ها و ... صحبت کنید و سعیکنید تا انرژی ببخشید و انرژی مثبت دریافت کنید .

 

2 - لیست کارهای خود را بروز کنید و آنها را بررسی نمایید 

اتفاقاتی که دیروز رخ داده ، برای دیروز است و امروز به آن فکر نکنید . کارهای امروز را بررسی کنید . مهم ترین آنها را در بالای جدول قرار دهید و زمان مورد نیاز برای انجام آنها را تخمین بزنید و سپس کارهای آسان تر را برنامه ریزی نمایید . کاری که الان باید انجام دهید را به زمان دیگری موکول نکنید . باور کنید که جمع شدن کارهای کوچک که در زمان های قبل ، به آینده موکول شده اند ، کوهی از سنگین ترین کارها را تشکیل خواهند داد. 

با انجام هر کاری در زمان تعیین شده خود ، امور روزانه را سبک تر کنید و انرژی بگیرید. 

 

 

3 - محدوده کاری خود را مرتب کنید 

میز کاری و یا اتاق و ... بهترین مکان برای ایجاد هرج و مرج و آشفتگی و یا آرامش و کسب انرژی است . شاید میز کار مرتب ، اتاق مرتب و ... که مرتب باشند و هر چیزی سرجای خودش باشد ، مشکلات کاری شما را حل نکند ولی تاثیر بسیار مثبتی در شکل گیری افکار و تسریع در رسیدن نتیجه برای رفع مشکلات کاری و انجام امور کاری را خواهد داشت . 

 

 

4 - وظایف کاری خود را در اولویت قرار دهید 

مهیج ترین و استرس زا ترین کارهای خود را در اولویت قرار دهید و هنگامی که آن را انجام دادید ، به سراغ سایر امور بروید . حتما پیش از ظهر و در فاصله زمانی صبح تا ظهر ، این امور را انجام دهید . نهاری که صرف میکنید ، قدرت عملکرد شما برای کارهای سخت و مهم را از شما می گیرد . 

در ابتدای روز کارهای سخت تر را انجام دهید تا بتوانید اوقاتی را برای استراحت داشته باشید .

 

 

5 - فقط برای امور مهم ، به شبکه های مجازی و ایمیل وارد شوید .

ساعات پیش از ظهر را فقط صرف رسیدگی به امور مهم کنید و فقط به ایمیل های مهم ، چت های مهم و اینگونه مسائل رسیدگی کنید . هر چت یا ایمیل غیر مهم و دوستانه و سرگرمی ، فقط وقت اولیه و پر از انرژی شما را به هدر خواهد داد و بدون اینکه متوجه شوید ، بهترین اوقات روز خود را بیهوده سپری نموده اید . ایمیل ها ، چت ها ، کانال ها ، پیج ها و .... بی نهایت هستند . پس اوقات خود را خوب مدیریت کنید .

 

 

6 - هنگام شروع روز ، مثبت فکر کنید 

به اتفاقات خوبی که انتظار دارید در آینده کاری شما بیفتند فکر کنید . به خانواده خوبتان و یا جنبه های خوب خانواده ، همکاران ، کار ، ورزش و از اینقبیل امور مثبت فکر کنید . افکار مثبت ، انرژی شما تا پایان روز را به بهترین حالت تنظیم خواهند کرد . یک موزیک آرامبخش ، شاد و یا هر سبک موسیقی که به شما نا خودآگاه انرژی میدهد را همیشه در تلفن همراه ، هندز فری ، اتومبیل و ... همراه داشته باشید و در مسیر منزل تا محل کار ، به آن گوش دهید . 


بازگشت